Belgian Xbox Forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Battlefield 3 review

4 plaatsers

Ga naar beneden

Battlefield 3 review Empty Battlefield 3 review

Bericht  THOR VL za okt 29, 2011 3:53 am

Battlefield 3 review
THOR VL Vandaag om 11:13

.Hij is er eindelijk en we hebben er al wat uurtjes opzitten, vandaar deze eerste review.

Battlefield 3 komt op 2 dvd's, eentje voor de sp en grosso modo eentje voor de mp.

Over de sp ga ik kort zijn. Een mooie poging van dice, maar geen topper. Daarvoor is de verhaallijn mi te dun. Hetzelfde vehaaltje van andere games wordt nog eens herkauwd en overgoten met een ander sausje. Tegenover een game zoals MW2 ( waar veel van gecopieerd werd ) moet de sp van BF3 het duidelijk afleggen. MW2 sleepte je mee en deed je hunkeren naar meer, BF3 speel je liefst zo snel mogelijk uit.
Ik heb de game deels op Hard en deels op easy gespeeld. De speelstand Hard is wel een stuk moeilijker dan de easy-modus. Op easy zal je geen 5 uur nodig hebben om door de game te rushen, op Hard zal 't je wat meer tijd kosten.
De grafics zijn af, de sound is super, maar zoals reeds gezegd is de verhaallijn niet echt meeslepend. Shooters zoals Halflife en een groot deel van de cod-reeks doen het hier gewoon beter.
Wellicht is het zoals Marcquez het me in de gamemania vertelde toen we er onze game gingen afhalen stelde: cod heeft zijn roots in sp , battlefield was van in den beginnen meer gericht op het onlinegedeelte.
Score voor het spgedeelte : 7/10. Goede poging maar ook niet meer dan dat.

De MP is andere koek. Hier stelt Dice zeker niet teleur. Of toch ?
Na mijn eerste online-ervaring twijfeldee ik toch sterk of ik de gma wel zou houden, laat staan veel zou spelen.
Na een kwartier wachten op invites servers joinen en er weer uitgesmeten worden was de zin om te gamen al ver over. Na alle spelmodi geprobeerd te hebben en nergens mee te kunnen spelen, kwamen we uiteindelijk terecht in een team squad match. Daar neem je het met 4 teams van 4 gamers tegen mekaar op.
Nu speel ik graag asaault en wat me opviel was dat je als level 0 assaulter zonder scope niks kon uitsteken. Die map was gewoon voor snipers gemaakt. Een squad deathmatch moet gewoon kleiner zijn, zodat je meer intense gevechten kan beleven op een kleinere oppervlakte. Dit was gewoon ergens een vijandig pixeltje waarnemen, erop schieten om daarna gesniped te worden. Pffff. Eerste deel van de onlinebeleving was gewoon klote.

De dag daarna was ik door de sp geraakt en speelde ik eerst coop. Twee eerste missies zijn gewoon bangelijk. Super grafics en sound, afwisseling, Niet te makkelijk ( zelfs op easy ). Gewoon verslavend tot en met. Ik wil meer coop spelen !!! Meer van dat !

MP score : 9.5/10

Tot slot speelde ik wat ik zo graag heb gespeeld in Battlefield Bad company 2 : conquest ! Niettegenstaande ik nog niet heb uitgevlooid hoe je nu hardcore moet spelen - softcore is voor sissies, nietwaar - heb ik me reeds meer dan kostelijk geamuseerd. Supermappen met ongelooflijk veel detail, een festijn voor 't oog, en een sound om je om te draaien en eens kijken of er net geen Abrams voor je deur staat - amaai mijn oren !

Heel goede maps, ene keer gewoon infanteriegevechten, ander keer massive war met tanks, helikopters en jets ( woohaaaa, die jets ! ), werkelijk alles wat ik van de game verlangde en zelfs meer dan dat. Ik moet de maps nog leren kennen, maar dit is voor mij een supergame !
Toch kleine noot voor de mensen van de marine : ze zijn jullie bootjes gewoon vergeten ! Misschien iets voor BF 4 ?

Voeg daarbij een battlelog ( Marcquez heeft een clanlog geopend en hier ergens een link geplaatst ) waar je tot in detail alle info van elke gespeelde match kan bekijken en het verhaal is compleet.
Dit is een game waar ik nog heel lang van ga genieten. Het levelen is top uitgewerkt. Steeds wil je weer dat andere wapen, die extra scope of die extra uitbreiding voor je helikopter, tank of jet. Dit is een game waar je maanden zoet mee bent.

En nu ga ik de guide halen die ik heb besteld. Dit is één van de games die ik tot in detail wil spelen.

MP score : 9.5/10

Besluit : matige sp, super mp-ervaring. Voor mij de beste game van het jaar.

THOR VL
THOR VL
amateur
amateur

Aantal berichten : 438
Registratiedatum : 19-05-11
Leeftijd : 54
Woonplaats : Affligem

http://users.telenet.be/flemishgamers

Terug naar boven Ga naar beneden

Battlefield 3 review Empty Re: Battlefield 3 review

Bericht  ErnieBall be do nov 17, 2011 11:21 am

Nu weet ik niet of het aan mij ligt, maar eerlijk gezegd ik vind deze game totaal niks vernieuwend, noch op graphics, noch op gameplay. Hmm... gaat wachten worden op ghost recon vrees ik.
ErnieBall be
ErnieBall be
rookie
rookie

Aantal berichten : 50
Registratiedatum : 22-05-11
Leeftijd : 49
Woonplaats : Geel

http://www.shiftinggear.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Battlefield 3 review Empty Re: Battlefield 3 review

Bericht  THOR VL do nov 17, 2011 9:57 pm

Graphs zijn steeds een tikkeltje beter dan de voorganger maar xbox heeft zijn beperkingen, we spelen op technologie van zes jaar oud hé. Op pc zullen de graphs wel af zijn, vraag maar aan Marcquez. Nu vind ik de graphics toch wel goed hoor. Vernieuwing... tja, er zijn een paar dingen anders maar die vallen pas op als je echt uuuuuuren hebt gegamed. Vraag is of er veel kàn vernieuwd worden in dit soort games. Andere mappen, wat betere graphics, mijnen die nu blijven liggen als je dood bent, dat zijn een paar vernieuwingen. Er zijn er nog een hele boel maar die merk je pas later in de game.
Voor mij blijft het de beste game van 2011. Een game waar ik nog maanden van zal genieten.
THOR VL
THOR VL
amateur
amateur

Aantal berichten : 438
Registratiedatum : 19-05-11
Leeftijd : 54
Woonplaats : Affligem

http://users.telenet.be/flemishgamers

Terug naar boven Ga naar beneden

Battlefield 3 review Empty Re: Battlefield 3 review

Bericht  R1TM1X vr nov 18, 2011 6:42 am

THOR VL schreef:Graphs zijn steeds een tikkeltje beter dan de voorganger maar xbox heeft zijn beperkingen, we spelen op technologie van zes jaar oud hé. Op pc zullen de graphs wel af zijn, vraag maar aan Marcquez. Nu vind ik de graphics toch wel goed hoor. Vernieuwing... tja, er zijn een paar dingen anders maar die vallen pas op als je echt uuuuuuren hebt gegamed. Vraag is of er veel kàn vernieuwd worden in dit soort games. Andere mappen, wat betere graphics, mijnen die nu blijven liggen als je dood bent, dat zijn een paar vernieuwingen. Er zijn er nog een hele boel maar die merk je pas later in de game.
Voor mij blijft het de beste game van 2011. Een game waar ik nog maanden van zal genieten.
mijnen bleven in bad company2 ook liggen hoor
R1TM1X
R1TM1X
rookie
rookie

Aantal berichten : 119
Registratiedatum : 17-07-11
Leeftijd : 32
Woonplaats : BASSEVELDE

Terug naar boven Ga naar beneden

Battlefield 3 review Empty Re: Battlefield 3 review

Bericht  dimply za nov 19, 2011 11:18 pm

Dat die mijnen blijven liggen is denk ik een normale gang van zaken.
Ook in real battle als er mijnen gelegd worden en de legger sterft blijven die liggen.

Wat er dan wel niet logisch is dat de mijnen blijven en de claymores verdwijnen.
dimply
dimply
rookie
rookie

Aantal berichten : 134
Registratiedatum : 26-05-11
Leeftijd : 56
Woonplaats : Oostende

Terug naar boven Ga naar beneden

Battlefield 3 review Empty Re: Battlefield 3 review

Bericht  ErnieBall be zo nov 20, 2011 7:48 am

OK, toch even volhouden dan...
ErnieBall be
ErnieBall be
rookie
rookie

Aantal berichten : 50
Registratiedatum : 22-05-11
Leeftijd : 49
Woonplaats : Geel

http://www.shiftinggear.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Battlefield 3 review Empty Re: Battlefield 3 review

Bericht  THOR VL ma nov 21, 2011 12:54 am

Ik heb zo het donkere vermoeden dat ghost recon eens zou kunnen tegenvallen, zeker als je er veel vernieuwing in verwacht. Ik hoop dat het zo goed zal worden als graw2, maar ik vrees er een beetje voor.
De game is al lang klaar maar werd met maanden uitgesteld om uit de buurt van de "groten" te blijven. Marketingsgewijs een goede zet ( de shooterfanaten zijn tegen maart aan iets nieuws toe ) maar anderszijds ook bewijs van weinig vertrouwen in de eigen game.

Nu... terzake.... De grootste vernieuwing zal liggen in het "onzichtbare" deken. Of dit enkel een sp-toepassing zal zijn of ook in mp zal worden gebruikt is de vraag. Zo een "gadget" zou wel eens de gameplay sterk kunnen beïnvloeden...
THOR VL
THOR VL
amateur
amateur

Aantal berichten : 438
Registratiedatum : 19-05-11
Leeftijd : 54
Woonplaats : Affligem

http://users.telenet.be/flemishgamers

Terug naar boven Ga naar beneden

Battlefield 3 review Empty Re: Battlefield 3 review

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum